Eerste prijs voor het hoogste bereik

HAREN

Voor de tweede keer is het bereiksonderzoek naar huis-aan-huiskranten (HAH-kranten) in Nederland gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Harener Weekblad een zeer hoog bereik scoort: 19.600 mensen lezen wekelijks deze krant en scoort daarmee een gemiddeld bereik van maar liefst 86%. Gemiddeld scoren de weekbladen van NDC mediagroep, uitgever van deze krant, een bereik van 67% en behoren hiermee tot de best scorende uitgeverijen.  

De NOM HAH-kranten Monitor 2016 is uitgevoerd door GfK en wordt gebruikt door uitgevers en mediabureaus voor de planning van advertentiecampagnes in HAH-kranten. Deze bereikcijfers zijn ook een “rapportcijfer” voor de redactie en de uitkomsten van dit onderzoek worden gebruikt om de krant nog beter te maken. De eerste prijs ging naar het Harener Weekblad met een bereik van 86 procent. Een mooi rapportcijfer van de lezers en een mooie opsteker voor de redacteur van het Harener Weekblad, Kirsten van der Weide. Weekbladredacteuren maken de kranten volgens de redactieformule van de NDC weekbladen, die aansluit op wensen van de lezer. Er zijn regelmatig trainingen en workshops met als doel de kwaliteit te verbeteren.

Auteur

kvanderweide