Arjen Robben maakt FC Groningen grootste stijger op social media in Europa

Niet alleen in de run op seizoenkaarten in Groningen, ook op social media is er sprake van een heus Arjen Robben-effect. De linkspoot kondigde zaterdag zijn rentree aan bij zijn oude liefde en dat heeft FC Groningen geen windeieren gelegd.

KPMG, een internationaal accountants- en adviesbureau, rekende uit dat FC Groningen de grootste stijger is op social media in Europa in de maand juni. De club kreeg er op Instagram in enkele dagen tienduizenden volgers bij, een stijging van liefst 31,8 procent naar bijna 80.000.

Op Facebook (14,8 procent), Twitter (1,7 procent) en YouTube 7 procent) was de stijging minder explosief, maar nog altijd fors meer dan de nummer twee in maandlijst van KPMG.

RB Leipzig is nummer twee

Waar FC Groningen op de vier platforms liefst 14,1 procent aan nieuwe volgers begroette, moest nummer twee RB Leipzig het doen met 4,9 procent. Tottenham Hotspur (+4,7 procent), Sheffield United (+4,6 procent) en het Portugese CD Santa Clara (4,5 procent) volgen op gepaste afstand van FC Groningen.