Tests met innovatieve producten bij digitale editie Eurosonic Noorderslag in Groningen

Tijdens de digitale editie van popfestival Eurosonic Noorderslag (ESNS) in Groningen worden leaseshirts tegen textielverspilling, slimme fietskoeriers en een online donatietool getest.

Het betreft innovatieve producten van drie start-ups, geselecteerd door het innovatiestimuleringsprogramma Innofest.

Leaseshirts voor crew ESNS

De crew achter de (online) schermen draagt tijdens het popfestival speciale shirts, ontworpen door de start-up LeaseShirt. Omdat crewshirts na een festival of evenement vaak achter in de kast belanden, ontwierpen zij een duurzaam alternatief: een service die evenementen de kans biedt universele crewkleding te leasen.

Fietskoeriers tekenen voor bezorgingen

Dropper uit Groningen tekent met zijn ‘slimme’ fietskoeriers voor de last-mile delivery voor de crewleden; variërend van e-commerce tot restaurantbestelling.

Advertentie-inkomsten naar goed doel

De ondernemers onder de ESNS-crew en het online publiek testen een tool van de Drentse start-up Goodr. Deze tool zorgt ervoor dat een deel van de advertentie-inkomsten van de website van deze ondernemers naar een zelf gekozen goed doel - zoals het planten van bomen of het tegengaan van plastic soep - gaat.

Eurosonic Noorderslag begint woensdag 13 januari en duurt tot en met zaterdag 16 januari.